martedì 13 marzo 2012

Chocolate crinkles

Più sotto la ricetta in italiano

Am facut prima data biscuitii astia inainte de Craciun, anul trecut. De atunci ii tot fac.
Sunt super ciocolatosi, e o reteta perfecta pentru sarbatori si nu numai si plac tuturor.


Reteta am vazut-o pe blogul  croce-delizia.

Ingrediente pentru 42 de biscuiti de 15 gr fiecare
60 gr unt
225 gr ciocolata amara 72% (de buna calitate)
100 gr zahar
2 oua mari
225 gr faina alba
un varf de sare
1 lingurita praf de copt
zahar tos si zahar pudra pentru imbracat la final inainte de a-i pune la cuptor

Punem la topit la bain marie ciocolata taiata bucatele impreuna cu untul. 


Intre timp punem ouale si zaharul in vasul mixerului si le amestecam pana ce obtinem o crema alba si spumoasa. 
Adaugam ciocolata topita. Amestecam.
Punem apoi faina cernuta impreuna cu praful de copt si sarea, amestecam usor tot cu mixerul pana ce faina e absorbita total de aluat.


Am acoperit aluatul cu pelicola, reteta zice ca se lasa la frigider 3 ore sau chiar toata noaptea.
Eu l-am facut seara si l-am lasat toata noaptea.  

A doua zi am scos aluatul din frigider, se intarise ca o plastilina, numai bun de modelat, perfect.
Eu asa va recomand, sa-l lasati peste noapte in frigider. Asa arata



Pe o farfurie punem zahar tos, iar pe alta zahar pudra si incepem a modela biscuitii. 
Luam cu o lingura bucati din aluat atat cat sa formam o bila cam de 3 cm, eu ca sa fiu sigura ca-mi ies egale le-am cantarit, 15 gr fiecare .

Le modelam in palma, le dam prin zahar tos.



Apoi le dam prin zahar pudra dar nu le scuturam ca sa ramana zahar pe ele, apoi le asezam in tava nu prea apropiate
Mie mi-au iesit doua tavi, am bagat-o pe prima la cuptor, intre timp am modelat restul de biscuiti si i-am bagat in alta tava cand i-am scos pe primii. 



Se dau la cuptor la 170 de grade (cuptor preincalzit) pentru 8-9 minute zice reteta, eu am lasat 9 minute.
Nu-i lasati mai mult, pentru ca trebuie sa ramana moi in interior. 





 Poza cu sectiunea


Sunt sublimi, vor fi nelipsiti de acum inainte de cate ori am oaspeti si nu numai.
Vi-i recomand cu placere, se duc repede, ideal ar fi portie dubla, depinde cat de ciocolatosi sunteti! 


Note:
- folositi zahar pudra din comert. Contine amidon si se va lipi mai bine de bilutele modelate. Eu am incercat si cu zahar pudra facut acasa, dar nu am obtinut acelasi rezultat.
daca nu aveti la dispozitie 2 tavi, bagati prima data un rand la cuptor si bagati restul de aluat la frigider.  Cand scoateti biscuitii din cuptor ii lasati la racit inainte de a-i atinge (sunt moi), ii puneti pe platou, farfurie, etc, apoi spalati tava cu apa rece ca sa se raceasca, sa nu fie calda cande puneti bilutele pe ea.
- folositi ciocolata amara de buna calitate procent 70%.
- faceti alutul seara si modelati biscuitii a doua zi, ii veti modela cu usurinta.
- nu lasati mai mult la cuptor, interiorul trebuie sa fie moale, nu intarit. 


ITALIANO

Questa favolosa ricetta l'ho trovata sul blog croce-delizia.

Ingredienti per circa 42 biscotti di 15 gr ciascuno:
60 gr burro
225 gr cioccolato fondente 72% (di buona qualità)
100 gr zucchero
2 uova grandi
225 gr farina 00
un pizzico di sale
1 cucchiaino di lievito per dolci
zucchero semolato e zucchero a velo per rivestire i biscotti prima di infornarli

Setacciare la farina assieme al sale e al lievito.

Sciogliere a bagno maria il cioccolato a pezzettini assieme al burro.
Nel frattempo mettere le uova e 100 gr di zucchero nella planetaria e lavorare finché risulterà una crema bianca e spumosa. 
Aggiungere il cioccolato fuso e amalgamare di nuovo per qualche secondo.
Unire le polveri setacciate (farina, sale, lievito) e mescolare soltanto finché la farina viene assorbita dal impasto.A questo punto trasferire l'impasto in una ciotola, coprire con pellicola (la pellicola va adagiata direttamente sul impasto) e metterlo in frigo per tutta la notte.

Il giorno dopo, ho fatto delle palline da 15 gr ciascuna, le ho passate prima nello zucchero semolato (che deve aderire bene) e poi nello zucchero a velo.
Infornare a 170 gradi 9 minuti.
Non cuocerli di più! L'interno deve rimanere umido.

Ve li consiglio, sono cioccolatosi al massimo e vanno a ruba!!!!
Buon appetito!

Note:
- utilizzate zucchero a velo comprato perchè è molto fine, contiene amido e quindi aderisce meglio ai biscotti. Io ho provato anche con zucchero a velo fatto in casa con il Bimby, ma l'effetto non è lo stesso.
- se non avete a disposizione 2 teglie da forno, infornate la prima teglia e mettete l'impasto rimasto in frigo in modo che rimanga duro. Sfornate la prima teglia, aspettate che i biscotti si raffreddino (appena tolti dal forno sono morbidi), adagiateli su un piatto da portata. La teglia dev'essere fredda quando infornate la seconda manche di biscotti.
- utilizzate cioccolato fondente di buona qualità. La qualità del cioccolato influisce sulla qualità dei biscotti.


8 commenti:

  1. la cat de neciocolatoasa ce sunt , reteta asta mi-a placut tare mult

    RispondiElimina
  2. Imagineza-ti noua cat ne-a placut, daca pentru Craciun am pregatit trei portii dintr-odata :)!!!

    RispondiElimina
  3. Foarte buni au fost, se vor mai face cu siguranta.
    Seara faina sa ai.

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Ma bucur Micule ca-ti plac, eu de cand i-am descoperit nici nu mai stiu de cate ori i-am facut. Dispar in graba!
      Seara buna si tie :)!

      Elimina
  4. Wauuuuuu,ce tentanti sunt!O sa fac si eu,mi-ai facut pofta!

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Ma bucur ca-ti plac!
      Eu zic sa-i faci ca n-o sa regreti, sunt foarte buni :)!

      Elimina
  5. bellissimi ho visto in questi giorni molti di questi biscottini che li devo assolutamente provare :) Rosalba

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Grazie Rosalba, ho visto appena ora il tuo messaggio!!!!

      Elimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...