martedì 20 marzo 2012

Tarta sarata cu zucchine si morcov - Torta salata con zucchine e carote

Più sotto la ricetta in italiano

Reteta apartine posesoarei blogului Araba felice in cucina
Un aperitiv minunat bun atat cald cat si rece, de care eu m-am indragostit pur si simplu din momentul in care am simtit mirosul imbietor care iesea din cuptor.

Ingrediente pentru o tava de 25 cm X 19 cm
5 oua intregi
120 gr de faina
110 gr ulei de floarea soarelui
1 lingurita si jumatate de praf de copt
120 gr parmigiano sau branza data la razatoare (cascaval, asiago, cheddar etc)
jumatate de ceapa (potrivita, nu drept mare)
3 zucchine mari (circa 500 de gr)
1 morcov mare (circa 150 gr)
sare
piper

Daca vreau o tarta mai mica, o fac intr-o tava de 19 cm x 13 cm si transform cantitatile de ingrediente pentru 3 oua..


Cernem faina.
Intr-un castron amestecam ouale cu uleiul, faina si praful de copt.
Amestecam bine pana ce aluatul devin neted (fara cocolosi). 
Adaugam la aceasta compozitie zucchinele (intai le-am curatat cu instrumentul acela de curatat cartofi, apoi date la razatoarea mare si stoarse), morcovul (dat la razatoarea mare si apoi stors), ceapa taiata marunt de tot si apoi stoarsa si parmigiano (sau branza aleasa de voi data la razatoare).
Gustam sa vedem de cata sare e nevoie.
Am pus compozitia in tava tapetata cu hartie de copt, am dat la cuptor la 180 de grade pentru 45 de minute, pana ce deasupra s-a colorat frumos.



ITALIANO

Ho trovato questa ricetta sul blog di Stefania -  Araba felice in cucina
Una ricetta semplice, facile, con ingredienti a portata di mano e sicuramente molto gustosa.
E' buona calda ma anche fredda, e si può fare il giorno prima.

Ingredienti per una teglia di 25 cm x 19 cm
5 uova
120 gr farina
110 gr olio di girasole
1 cucchiaino e mezzo di lievito per torte salate
120 gr di parmigiano (oppure un altro tipo di formaggio - asiago, cheddar)
mezza cipolla
3 zucchine (circa 500 gr)
1 carota grande (circa 150 gr)
sale
pepe

Se la voglio più piccola, la faccio in una teglia da 19 cm x 13 cm e trasformo le quantità per 3 uova.

Setacciare la farina.
In una ciotola mescolare bene in modo da evitare la formazione dei grumi, le uova con l'olio, la farina setacciata e il lievito.
Pulire le zucchine e la carota, grattugiarle e poi strizzarle.
Pulire la cipolla, tritarla finemente e strizzarla.
Aggiungere i legumi e il parmigiano all'impasto fatto inizialmente.  
Regolare di sale e mettere l'impasto in una teglia coperta da carta forno.
Infornare a 180 gradi per 45 minuti.
La torta deve risultare bella dorata.
Buon appetito!



4 commenti:

  1. Si mie mi-a ramas ochii la tarta asta,sigur e o bunatate!Pupici Any!

    RispondiElimina
  2. Exceptionala tarta asta. Am facut-o pentru ziua lui Matei si a fost deosebit de apreciata.
    Poze doar data viitoare, ca de acum va fi la ordinea zilei. Cum de n-am incercat-o pana acum ?
    Multam de reteta si te pup cu mare drag.

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Micule, la mine e nelipsita cand sarbatorim zile de nastere, sarbatori, etc si nu numai. E si comoda de facut ca se face inainte cu o zi de a fi mancata.
      Ma bucur ca ai incercat-o, eu de cand am descoperit-o, n-am mai lasat-o! Te pup cu drag!!

      Elimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...