mercoledì 4 luglio 2012

Prajitura frageda cu smochine - Dolce soffice con fichi

Più sotto la ricetta in italiano

O prajitura rapida de tot, perfecta pentru micul dejun si nu numai.

Ingrediente:
4 oua
250 gr zahar
320 gr faina
150 gr unt
1 plic de praf de copt
coaja razuita de la o lamaie
350 gr smochine deja curatate

Ouale si zaharul se amesteca la robot pentru scurt timp. Nu trebuie sa se umfle, sa-si schimbe culoarea, etc. 
Se adauga faina cernuta cu praful de copt, untul topit si coaja razuita de lamaie.
Se taie smochinele bucati, se dau prin faina si se pun apoi intr-o sita pentru a elimina faina in exces.

Se adauga smochinele la aluat, se amesteca cu ajutorul unei linguri si apoi se varsa compozitia intr-o tava unsa cu unt si tapetata cu faina.
Se da la cuptor (preincalzit) la 180 de grade pentru circa 40 de minute. Se face testul cu scobitoarea, oricum.



Pofta buna!

ITALIANO

Soffice e veloce da realizzare. Un dolce perfetto per una buona colazione!

Ingredienti:
4 uova
250 gr zucchero
320 gr farina
150 gr burro
1 bustina di lievito per dolci
la scorza grattugiata di un limone
350 gr fichi già puliti

Montare brevemente le uova con lo zucchero.
Aggiungere la farina e il lievito setacciati, il burro fuso e la scorza grattugiata del limone. 
Tagliare i fichi a pezzi, infarinarli e con l'aiuto di un colino, togliere la farina in eccesso.
Unire i fichi al composto, mescolare con un cucchiaio e versare il tutto in una teglia da forno imburrata e cosparsa di farina.
Infornare a 180 gradi (forno preriscaldato) per circa 40 minuti. Fare sempre il test con lo stecchino.
Buon appetito!



20 commenti:

  1. Non vedo l’ora che i fichi comincino a trovarsi anche qui. Quei quadrotti sembrano davvero sofficiosissimi :) Un bacione

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Qui da noi è un bel po' che si trovano e devo dire che li adoro! Freschi, ma anche secchi d'inverno.
      Grazie Fede, un bacione!

      Elimina
  2. Arata superb si mi-e o pofta de n-am cuvinte.
    te pup si-ti doresc o zi faina in continuare.

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Eu o repet zilele astea.
      Te pup Miculino, numai bine!

      Elimina
  3. Ce-as papa si eu un patrazel de praji de-asta pufoasa...mmmmmm.....

    RispondiElimina
  4. Tare mi-as infinge dintii intr-o feliuta din aceasta pufoasa.
    Te pup!

    RispondiElimina
  5. Trimite si la mine, ca nu am avut nici o smochina buna, a dat grindina si mi le-a stricat, pina la toamna trebuie sa am rabdare... Hmmm, ce bunatate... deja ii simt gustul...

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Vai ce pacat!!! Macar virtual, iti trimit cu mare drag!
      Merci Daniela!

      Elimina
  6. Ce bunatate trebuie sa fie, Any!!
    Ma omori cu zile...de pofta, nu de alta...:P
    La noi smochinele costa o mica avere, dar cred ca ar fi extraordinara cu niste caise ;)

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Olguta, nu pofti, te invit s-o faci! Mergesi cu caise,piersici, chiar si mere.

      Elimina
  7. Arata minunat , o adevarata pufosenie , iar de gust nici nu mai pomenesc ...la cat imi plac mie smochinele .

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Abia astept s-o refac si pentru ai mei! Merci Dorina, intr-adevar o pufosenie!

      Elimina
  8. Hmm... Am mancat prajitura asta cu o gramada de fructe, numai cu smochine nu.
    Excelenta idee!

    RispondiElimina
  9. Pai sa stii ca vreau s-o refac si eu cu alte fructe! Merci mult de tot!

    RispondiElimina
  10. dev'essere buonissimo!!! ^_^ complimenti per il blog è stupendo da oggi hai una lettrice in più così non mi perderò le tue ricettine =)
    ciaoo a prestoo

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Ciao Vale e benvenuta nella mia cucina!
      Si, questo dolce e buono e soffice, te lo consiglio!
      Grazie e a presto!

      Elimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...