lunedì 23 aprile 2012

Cuburi aperitiv cu spanac, branza si ciuperci - Cubetti con spinaci, formaggio e funghi




Più sotto la ricetta in italiano

Mi-a placut foarte mult aspectul, cand am vazut cuburile astea.
Apoi le-am facut pentru pranzul de Pasti si mi-au placut si la gust.
Reteta de pe blogul "Culorile din farfurie"

Ingrediente pentru blat (pentru o tava de 28 cm x 40 cm)
6 oua
6 linguri de ulei
6 linguri de faina
200 gr spanac fiert (la final dupa ce spanacul este fiert si stors)
3 linguri de smantana
3 lingurite praf de copt
sare

Se separa galbenusurile de albusuri.
Galbenusurile se freaca cu cele 6 linguri de ulei, sarea si spanacul fiert, stors bine de tot de apa si taiat marunt.
Se adauga smantana, faina si praful de copt.


Se bat albusurile cu un praf de sare, apoi se adauga la compozitia facuta initial, usor usor.


Se toarna compozitia intr-o tava unsa cu ulei (inclusiv marginile) si tapetata cu hartie de copt si se niveleaza bine cu dosul unei linguri.


Se da la cuptor (preincalzit) la 180 de grade timp de 20 de minute.
Aluatul trebuie sa se intareasca, dar sa-si pastreze culoarea verde crud.
Pregatim un prosop umezit si stors bine, il intindem pe masa, punem cu grija rulada deasupra si lasam la racit.
Se taie apoi marginile care sunt de obicei mai denivelate, dupa care se imparte in trei parti egale pe latime (deci fiecare parte va avea circa 13 cm x 28 cm).

Ingrediente umplutura:
250 gr branza philadelphia
100 gr branza Feta
3 linguri smantana
ciuperci champignon din conserva de 400 ml
marar
5 gr gelatina

Punem la inmuiat in apa rece 5 gr de gelatina, timp de 10 minute.
Intr-un castron destul de incapator se amesteca bine branza philadelphia cu branza Feta maruntita si apoi se adauga smantana. 
Se adauga gelatina stoarsa si se amesteca bine de preferat la mixer, asa incat gelatina sa fie bine amestecata in compozitie (eu am amestecat totul la Termomix).
Ciupercile din conserva se scurg de apa, se taie bucatele si se adauga la crema de branza impreuna cu mararul.


Intindem pe masa de lucru o bucata de folie de plastic, punem primul blat peste care intindem jumatate din crema. Punem al doilea blat si restul de crema intinsa bine si finalizam cu al treilea blat.




Impachetam cu folia de plastic pusa intial dedesubt si dam la frigider pana a doua zi cand se taie cuburi si se serveste.
Pofta buna!


ITALIANO

La prima cosa che mi ha colpito fu l'aspetto estetico di questi cubetti salati.
Una ricetta finger food che io ho fatto per il pranzo di Pasqua (ortodossa) e ha il vantaggio di poter essere preparata il giorno prima.
La ricetta dal blog "Culorile din farfurie"

Ingredienti per la parte verde (per una teglia di 28 cm x 40 cm)
6 uova
6 cucchiai di olio
6 cucchiai di farina
200 gr spinaci bolliti (peso finale, spinaci bolliti e strizzati)
3 cucchiai di panna da cucina
3 cucchiaini di cremor tartaro
sale

Si separano i tuorli dai albumi.
I tuorli si lavorano con i 6 cucchiai di olio e il sale.
Unire i spinaci bolliti, strizzati bene e tagliati fine fine.
Si aggiunge la panna, la farina e il cremor tartaro.
I albumi si montano a neve con un pizzico di sale.
Si mischiano i due composti delicatamente.
L'impasto risultato si versa in una teglia unta di olio e tappezzata con la carta forno. Si livella bene con il dorso di un cucchiaio.
Infornare a 180 gradi (forno preriscaldato) per 20 minuti.
Il composto si deve indurire, ma deve mantenere il colore verde.
Bagnare uno strofinaccio e strizzarlo bene, stenderlo sul tavolo e appoggiare sopra con cura il guscio verde, senza la carta forno. Lasciare raffreddare.
Una volta freddo metterlo su un tagliere, tagliare i bordi che di solito sono irregolari.
Dividere poi in 3 parti uguali, tagliando 3 pezzi da circa 13 cm x 28 cm, ciascuno.

Ingredienti ripieno:
250 gr formaggio philadelphia
100 gr formaggio Feta
3 cucchiai di panna da cucina
funghi champignon in scatola (scatola da 400 ml)
aneto
5 gr gelatina

Mettere in ammollo la gelatina per 10 minuti in acqua fredda.
In una ciotola capiente lavorare i due formaggi, aggiungere la panna e mescolare bene
Unire la gelatina strizzata e mescolare bene preferibilmente con un mixer, in modo che la gelatina possa incorporarsi per bene alla crema di formaggio (io ho messo il tutto per qualche secondo nel Bimby).
I funghi si scolano, si tagliano a pezzettini e si uniscono alla crema di formaggio con l'aneto tritato.
Stendere un pezzo di pellicola sul tagliere, mettere sopra il primo rettangolo verde e stendere sopra metà della crema. Poggiare sopra il secondo rettangolo, l'altra metà della crema e in fine chiudere con il terzo rettangolo verde.
Avvolgere il tutto con la pellicola e mettere in frigo fino fino al giorno dopo.
Tagliare dei cubetti uguali, impiattare e servire.
Buon appetito!



22 commenti:

  1. Arata minunat,mi-au placut si mie foarte mult!Bacioni

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Merci Flory,mie mi-a ramas gandul la ele de cum le-am vazut si asteptam ocazia perfecta ca sa le fac :)!

      Elimina
  2. Arata super.Gustul nu mi-l pot inchpui.
    te pup si-ti doresc o saptamana faina.

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Micule iti multumesc! Mie imi plac toate ingredientele de la branza la ciuperci si spanac, asa ca nu se putea sa nu-mi placa si gustul:).

      Elimina
  3. Superba !!! Vazuseam reteta la Sara, dar acu parca mi-ai facut pofta. Am sa o fac si eu, doar ca am sa mixez si ciupercile, altfel odrasla daca le vede nu maninca... Pupici si o saptamina minunata iti doresc !

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Ma bucur ca-ti plac si cuburile mele, Daniela!
      Eu zic ca se merita si apoi daca mai ai si musafiri ii dai pe spate :)))!

      Elimina
  4. Da, asa e Dorina, ai dreptate!
    In plus, eu ador verdele!

    RispondiElimina
  5. Mamma mia cum arata !
    O trec pe " Lista " . :)

    RispondiElimina
  6. "Lista" ne innebuneste :))), am si eu una lungaaaa!!!

    RispondiElimina
  7. Ce frumoase ti-au iesit !Si eu le am trecute pe lista dar cine stie cand ajung sa le fac !

    RispondiElimina
  8. Merci Vio, nu se stie niciodata cand se iveste ocazia perfecta si le faci :)!

    RispondiElimina
  9. meravigliosi cara complimentoni....ti seguiro' grazie per essere passata da me un baciotto

    RispondiElimina
  10. Grazie mille Maria, un bacione :)!

    RispondiElimina
  11. Any, ce frumoase sunt si ce efect trebuie sa aiba pe o masa festiva, woww...le voi face si eu negresit, daca nu am ocazie, imi fac si ocazia la o intalnire cu prietenii!

    RispondiElimina
  12. Merci Gela, intr-adevar sunt de efect.
    Eu zic ca orice ocazie e buna!

    RispondiElimina
  13. Imi cer scuze dar am ratacit mesajul tau ca ai facut acesta reteta. De aceea am ajuns abia acu. Nu am cuvinte, ti-a iesit minunat, felicitari! Cred ca ai avut succes cu ea, te sarut!

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Da, intr-adevar a fost foarte apreciata si-ti de aceea iti multumesc inca o data! Te pup si multumesc pentru vizita!

      Elimina
  14. Buna ANY,am facut de mai multe ori reteta si a fost un succes,dar am o intrebare,pot sa le congelez?MS. si felicitari...

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Buna Nina, scuza-ma te rog ca-ti raspund cu o asa de mare intarziere!!
      Eu nu le-am congelat niciodata, nu stiu ce sa zic. Data viitoare incearca sa tai o felie si sa o congelezi si vezi cum se comporta. Iar daca-mi scrii si-mi zici cum a fost, iti multumesc de pe acum!
      Pe curand.

      Elimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...