venerdì 14 settembre 2012

The French Laundry Cookbook



Più sotto la traduzione in italiano

Cu o buna bucata de vreme in urma, am participat la Give away-ul organizat de The Wandering Oltean, pe blogul sau.
Spre surprinderea mea am avut noroc si am fost una dintre fericitele castigatoare ale unui premiu extraordinar: cartea “THE FRENCH LAUNDRY COOKBOOK” scrisa de Thomas Keller, chef si proprietar al restaurantului The French Laundry din Napa Valley in Statele Unite.
Numai eu stiu cat de bucuroasa am fost in momentul in care am aflat vestea. Ca sa va dati seama de starea mea in momentul respectiv, pot numai sa va zic ca am inceput sa strig in gura mare: am castigaaaaaaaaaaat!!!!!!
Apoi, dupa numai doua zile, cand am primit cartea acasa, am rasfoit-o si am avut ocazia sa vad multe din retetele pe care TWO le-a facut deja si le-a prezentat intr-un mod impecabil pe blogul sau.
Nu am vrut sa prezint acest premiu singur.
Am studiat putin retetele din carte si am decis sa incep cu o tarta, pe care mi se pare ca TWO nu a facut-o inca.
Nu e orice fel de tarta, ci “Lemon sabayon – Pine nuts tart with honeyd mascarpone cream”.
Aluatul e facut cu seminte de pin, zahar, faina, unt, ou si vanilie naturala. Se pune in tava, se coace, apoi deasupra se pune crema de zabaione cu lamaie facuta cu oua, galbenusuri, zahar, lamaie si unt.
Se pune apoi cateva secunde sub grill.
Se serveste cu o crema minunata facuta din frisca, mascarpone si miere.
E extraordinara. O tarta de nivel inalt, care m-a cucerit de cum am gustat-o.  
Gust minunat, textura fina, iar aromele se imbina perfect.
A placut la intreaga familie. Pacat ca s-a terminat repede.
Multumesc din suflet lui The Wandering Oltean pentru premiul mai mult decat minunat!
Va invit sa-i vizitati blogul, unde veti avea ocazia sa vedeti o sumedenie de retete din aceasta carte, prezentate si povestite absolut deosebit!


ITALIANO

Qualche tempo fa, ho partecipato al Give away, organizzato dal blog The Wandering Oltean.
Sono stata una delle due fortunate vincitrici di un meraviglioso premio: il libro “THE FRENCH LAUNDRY COOKBOOK” scritto da Thomas Keller, chef e proprietario del ristorante The French Laundry in Napa Valley, Stati Uniti.
Dopo soltanto due giorni ho ricevuto a casa il premio e ho avuto cosi l’occasione di sfogliare questo prezioso libro, che avevo già conosciuto tramite il blog di The Wandering Oltean. Sul suo blog che v’invito a visitare, trovate tantissime ricette dal libro, presentate e raccontate una ad una.
Non volevo presentarvi il premio da solo. Quindi dopo aver studiato un po’ le ricette dal libro, ho deciso di fare una crostata.
Ma non una crostata qualsiasi. Una crostata con una crema di zabaione al limone, servita poi con una crema meravigliosa fatta con mascarpone, panna e miele.
L’impasto fatto con pinoli, zucchero, farina, burro, uovo e vaniglia naturale. Si cuoce da solo e poi si mette sopra lo zabaione fatto con uova, tuorli, limone e burro e si passa la crostata per qualche secondo sotto il grill.
Altrettanto buona e la crema di mascarpone, panna e miele.
Tutto insieme diventa un dessert di alta cucina. E’ piaciuto a tutti, peccato che è finito troppo in fretta.
Grazie mille a The Wandering Oltean per lo straordinario premio!



24 commenti:

  1. Complimenti per il premio, strameritato, visto le meraviglie che prepari!!!! Bravissima

    RispondiElimina
  2. Anyyyy, ai primit-o!Ma bucur pentru tine si tarta arata ca-n revista( adica carte).

    RispondiElimina
    Risposte
    1. De-ai sti ce faina-i cartea , Lili!
      Merci mult de tot, adevarul e ca a fost extraordinar de buna!

      Elimina
  3. Non conosceevo quel libro ma l'anteprima di questa crostata libidinosa mi ha incuriosita :) Un bacio e complimenti per la vincita. Buona settimana

    RispondiElimina
  4. Felicitari pentru peremiu! Superba tarta!
    Oltene, cum spuneam, jos palaria! Frumos premiu!

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Multumesc mult de tot Maya, intr-adevar e un premiu jos palaria !

      Elimina
  5. Impecabil arata tarta ta,cu siguranta e un deliciu!Bacioni

    RispondiElimina
  6. Ce bine arata, Any! Fratilor, am auzit atatea despre minunatia asta de carte ca am decis sa o cumpar si eu ;) O saptamana delicioasa. Pupici

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Diana, n-ai sa regreti, e minunata cartea! Pupici si numai bine!

      Elimina
  7. Felicitari Any ! S-o folosesti cu placere si sa ne impartasesti si noua retete din ea :D

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Merci Dorina, o sa am mai mult timp de-acum si o sa incerc sa fac cat pot din ea.

      Elimina
  8. A iesit mai bine decat perfect! Si mie imi place foarte mult tarta asta.

    Si nu in ultimul rand, multumesc frumos pentru vorbele frumose

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Deci ai facut-o? Eu m-am uitat la tine pe blog si mi s-a parut ca nu ai facut-o.
      Eu iti multumesc tie inca o data!

      Elimina
  9. Anyyyy, felicitari si la cat mai multe premii!
    Te rasplatesc si eu cu un pup! :)

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Merci Gela, a fost intr-adevar o surpriza neasteptata si mai mult decat placuta!
      Muah!

      Elimina
  10. Felicitari pentru premiul primit.
    Tarta arata super.Cred ca este un deliciu.
    Numai bine!

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Multumesc mult de tot si da...tarta asta e un deliciu!

      Elimina
  11. Complimenti per il premio e per questo dolce favoloso!! Ma la ricetta si può avere?! :-) Ah, da oggi ti seguo!

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Grazie Elisa e benvenuta :)!
      La ricetta si può avere privatamente, lasciami una mail se ti va.

      Elimina
    2. Ma grazie cara, molto volentieri! Il mio indirizzo email è elisaltea@alice.it...

      Elimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...