lunedì 7 maggio 2012

S-a deschis oficial sezonul gratarelor la tara! - Si è aperta ufficialmente la stagione delle grigliate in campagna!


S-a deschis sezonul gratarelor, dar nu de azi de ieri :). 
Eu abia acum reusesc sa fac un rezumat a celor trei zile minunate pe care le-am petrecut la tara, cu vreme buna, aer curat, liniste si veselie.
- Pasquetta (a doua zi de Pastele catolic, aici asa e obiceiul, se merge la tara la gratarit, se fac pizze, etc)
- 25 aprilie, sarbatoare nationala Festa della liberazione si ca atare e zi libera, se sarbatoreste eliberarea Italiei de sub ocupatia fascista.
- 1 mai, ziua internationala a oamenilor muncii, zi libera.
Noi din pacate sau din fericire, nu ne rezumam doar la un simplu gratar, e un maraton de dimineata pana seara, in ceea ce priveste mancarea.
Suntem 6, dar de fiecare data gatim pentru 12 :))). Nu reusim binenteles, sa mancam tot, asa ca ce ramane impachetam si luam acasa si suntem asigurati pentru ziua urmatoare cand nu ne apropiem de aragaz :).

Con la Pasquetta, si è aperta ufficialmente la stagione delle belle grigliate in campagna!
Ma non ci siamo fermati qui. 
E' arrivato il 25 aprile e poi il 1 maggio.
Siamo una famiglia mangereccia, nel senso che siamo tutti delle ottime forchette e sappiamo apprezzare il buon cibo.
Purtroppo o per fortuna, la grigliata non è l'unica protagonista.
E' una maratona, dalla mattina alla sera, con tanto cibo. Siamo in 6 ma si cucina per 12 :))) e ovviamente non riusciamo mai a mangiare tutto. E cosi, tutto quello che rimane s'impachetta e si porta a casa e il giorno dopo noi donne siamo felici perché non dobbiamo accendere i fornelli:).


Incep cu cea dea doua zi a Pastelui catolic.
Gustarile au fost aceleasi din ziua Pastelui, adica: salata de legume cu maioneza, vol au vent umplute cu mousse de mortadella, tarta cu spanac ricotta si oua.

I antipasti sono stati gli stessi del giorno della Pasqua: insalata russavol au vent ripieni di mousse di mortadella, torta Pasqualina


Pentru mousse-ul de mortadella:
300 gr mortadella (o bucata intreaga)
200 gr ricotta
fistic grob
100 ml smantana
1 lingura de mustar
sare
piper

Mortadella taiata bucatele, se pune impreuna cu ricotta scursa de zer, mustarul si smantana in vasul mixerului cu lame. Se mixeaza bine de tot pana ce se transforma in crema. Se sareaza si se pipareaza. Se da la frigider pana ce se intareste cat de cat
Se umplu vol au vent-urile si se orneaza cu fistic.
Nota: crema se poate prepara cu o zi inainte si se pastreaza la frigider.


Per la mousse di mortadella:
300 gr mortadella in un unico pezzo 
200 gr ricotta
granella di pistacchio
100 ml panna da cucina
1 cucchiaio di senape 
sale
pepe

Tagliare la mortadella a pezzetti e metterla nel bicchiere di un frullatore assieme alla ricotta ben scolata dal siero, la senape e la panna.
Frullare, salare e pepare.
Si ottiene una crema liscia e omogenea.
Mettere in frigorifero finché si solidifica un pò e poi riempire i vol au vent.
Nota: la crema può essere preparata il giorno prima e conservata in frigorifero.



Bobi proaspeti pe care i-am curatat si i-am gatit cu usturoi la tigaie (numai pozele astea le am).

Ho sgusciato le fave e le ho cucinate con aglio (ho solo queste 2 foto).



Paste la cuptor bune tare de tot, facute de soacra-mea.

La pasta al forno di mia suocera. Buonissima!


Berbecut la gratar, pe care eu il ador!

Castrato alla griglia, che io adoro!!


Anghinare la cuptor

Carciofi al forno


Cartofi, anghinare, ceapa si vinete la cuptor , ador pur si simplu combinatia asta!




Si in sfarsit pizaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!
Am colaborat toti: la framantat (o data eu, o data soacramea si o data socrumiu), la intins aluatul in tavi,  la curatat usturoi si pus condimentul peste pizze, la pazit cuptorul si binenteles cea mai mare colaborare a fost la masa cand le-am mancat :)))!
Pizza alba cu usturoi, ansoa, oregano si parmigiano, apoi pizza cu cartofi si pizza cu usturoi, ansoa, suc de rosii, piper, oregano, ulei ev.
Cele cu scobitori in ele sunt cu semn, adica nu au usturoi :).

E finalmente le pizeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!
Qui veramente abbiamo collaborato tutti:chi a impastare, chi ha stendere l'impasto nelle teglie, chi puliva l'aglio e chi farciva le pizze, chi teneva d'occhio al forno e certo....la migliore collaborazione è stata a tavolo per mangiarle :)))!
Pizza bianca con aglio, acciughe, origano, parmigiano, poi pizza con le patate e infine la mitica "cuddiruni":aglio, acciughe, passata di pomodoro, pepe, origano, parmigiano e olio evo.
Quelle con i stecchini non hanno aglio :).


In cuptor pe lemne

Nel forno a legna




Capsuni cu zahar si suc de lamaie proaspat stoarsa, bagate la frigider sa-si lasa un pic de zeama.

Fragole con zucchero e succo di limone appena spremuto, messe in frigo per lasciare un pò di succo.


Apoi am avut profiterol, bun ca intotdeauna, l-am ras rapid de tot in doua runde, la pranz si seara!
Poi abbiamo avuto profitterol (non ho la foto). Era buonissimo come sempre, l'abbiamo spazzolato:))!

Nelipsitul miel dulce de Pasti (cumparat), facut cu pasta de migdale si fistic.
L'imancabile agnello Pasquale (comprato) fatto con pasta di mandorle e pistacchio.




Pe 25 aprilie, socrul meu a pregatit ceea ce aici se cheama minestra di San Giuseppe. Adica, bobi, fasole, linte, naut, mazare, morcov. A facut-o afara pe foc cu lemne improvizat pe moment.

Per 25 aprile, mio suocero ha preparato la minestra di San Giuseppe.
Cioè: fave, fagioli, lenticchie, ceci, piselli, carote. Cotta fuori su un forno improvisato al momento da mio suocero .). E' venuta buonissima!




Gratar cu carnati toscani si cotlete de porc.

Grigliata mista:salsiccia toscana e braciole di maiale



Miel la cuptor cu cartofi si ceapa, cum am explicat aici. Acelasi procedeu, difera doar carnea.

Agnello al forno con patate e cipolla fatto da mia suocera, come ho spiegato qui. Lo stesso procedimento, soltanto la carne è diversa. 


Pizza, tot 3 feluri, am doar poza asta.

Pizze, le stesse dell'altra volta, ho soltanto questa foto.


Ca dulce am facut tiramisù  (fara poza) si cannoli siciliani, umpluti cu ricotta si picaturi de ciocolata, acoperiti la capete cu fistic macinat. O sa pun si reteta curand.

Come dolce ho fatto il tiramisù (senza foto) e i cannoli siciliani (ancora la ricetta la devo mettere), ripieni di ricotta e gocce di cioccolato e ricoperti fuori di granella di pistacchio.





De 1 mai am luat-o de la capat :))))!
Ca gustare am facut si am dus tarta sarata cu carnati, brie si seminte de fenicul, perfecta ca aperitiv de mancat pe langa gratar cu un pahar de bere ;) si un chec sarat super gustos, cu masline, rosii uscate in ulei si ansoa in ulei. Super bun si asta, o sa pun reteta curand.

Per il 1 maggio abbiamo ricominciato:))))!
Come antipasto ho fatto una torta salata con salsiccia, brie e semi di finocchio, perfetta da mangiare intorno alla griglia con un bel bicchiere di birra fredda ;) e un cake salato buonissimo ,con olive, pomodorini sott'olio e acciughe sott'olio.





Cand am ajuns noi, l-am gasit pe socrul meu facind sardele pe grinzi de casa. E o metoda foarte folosita in Sicilia, o metoda foarte veche. 
Sardelele se mananca cu otet. Se da jos pielea si se pune deasupra otet.

Quando siamo arrivati noi, abbiamo trovato mio suocero che stava arrostendo le sarde sui canali, un metodo di cottura antico, ma ancora molto usato in Sicilia.
Si mangiano poi senza pelle e irrorate con dell'aceto.



Micul dejun de la ora 11 :))))!

Praticamente questa fu la colazione delle 11 :))))!


Am decis noi toti de comun acord sa nu facem paste, sa ne concentram pe carne si pizza de data asta:))!
Deci, berbecut si 2 fiorentine.

Questa volta abbiamo deciso di non fare la pasta e concentrarsi sulla carne e pizza :))!
Quindi, castrato e 2 belle fiorentine.





Pizza



Seara din nou sardele, de data asta la gratar.

La sera di nuovo sarde, questa volta alla griglia.


Ca dulce, am facut o tarta cu ricotta si ciocolata si tortul mimoza.






Cred ca a fost destul :))))!
Va mai pun cateva poze facute sambata asta care abia a trecut si va salut cu mare drag!
Pe data viitoare!

Penso che è stato abbastanza:))))!
Vi faccio vedere ancora qualche foto fatta questo sabato e vi mando un caro saluto!
Alla prossima!







Migdal/Mandorlo


Agude/Gelsi


Loquat/Nespole







12 commenti:

  1. Numai bunatati aici.Ce pofta imi este de bobi.Nu sunt la noi,parca a disparut samanta.Nici macar in piata la tarani nu gasesc.

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Multumesc mult!
      Eu n-am mancat niciodata bobi pana sa ajung aici.
      Cert e ca imi plac foarte mult :)

      Elimina
  2. Any draga ce sa mai spun, imi place natura, de fapt o ador, dar gurmanda din mine spune daor ca trebuie sa ma fac neaparat la un moment dat musafira ta.
    Sa va fie de bine iesirile si toate pregatirile minunate si care fac ca eu sa am apa in gura.
    Te pup cu drag si-ti doresc seara faina.

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Si mie imi place tare mult natura, adevarul e ca la tara nu te plictisesti niciodata.
      Sambata am fost si am stat numai cu aparatul la gat, cred ca am facut 100 de poze la copaci si la tot ce e verde.
      Si ma bucur ca pozele mele iti starnesc pofta :)
      Te pup Micule!

      Elimina
  3. Aoleu frate, maraton culinar in toata regula. Esti sigura ca nu a fost de fapt mincarea pentru vre-o nunta sau macar un botez? Destula sa hranesti un batalion, nu alta!!
    Unele mai apetisante decit altele!

    La tara cu palmieri si maslini in decor... very very nice!!

    RispondiElimina
  4. Ei multa...vezi de treaba, ti se pare :)))))! Au fost 3 zile la un loc de dimineata pana seara.
    Plus ca inca acolo deocamdata nu avem nimic, decat cuptorul de afara, gratarul si o plita mica de tot de facut cafea.
    Ce trebuie gatit altfel, ducem de acasa. Ne aranjam cum putem.

    RispondiElimina
  5. Senza parole :)
    Arata totul wow, brava Any si famiglia di Any ;)
    Deja au inceput sa se coaca dudele?Mi-e dor de Sicilia.

    RispondiElimina
  6. Multumesc Ioana, o sa transmit mai departe :)! Tu stii cum se mananca aici, nu glumim :)))! Dar asta in general in sud.
    Dudele au inceput sa se coaca, abia astept!

    RispondiElimina
  7. Ma-i lovit direct in cap cu sardina pe tigla.
    Neaparat fac rost de o tigla si fac si eu.
    Viva la Sicilia!

    RispondiElimina
  8. Ai vazut ce chestie ingenioasa?
    Imagineaza-ti tu ca la 11 dimineata mancam sardele :)). Dar numai eu cu soacramea si cu socrumiu. Restul lumii e mai delicata :)))! Dar au mancat seara.
    A! Uitam! Ma duc sa modific si la post. Cand sunt gata, se da jos pielea si se mananca cu otet deasupra. Ai incredere!

    RispondiElimina
  9. Madoooooo.... Any ce de bunatati,tare mi-ar fi placut sa fiu prin preajma :)!Ador Sicilia si retetele de-acolo.Cred ca tu poti sa-mi dai o reteta bun de crema de fistic,fiica-mea e innebunita dupa asa ceva.Am incercat eu cateva dar n-am fost pe deplin incantata de rezultat,as fi vrut sa fie mai aproape de aceea din comert.
    Pupici muuuulti!

    RispondiElimina
  10. Merci Flory! Eu incerc macar cu pozele sa va fac sa intrati in atmosfera de la masa mea!
    Crema de fistic nu am facut niciodata, dar uite aici a incercat Lili o varianta http://lillyinthekitchen.blogspot.it/2011/04/crema-tartinabila-de-fistic-crema.html
    Te pupez!

    RispondiElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...