venerdì 1 giugno 2012

Salata cu creveti, capsuni si zucchine - Insalata di gamberetti, fragole e zucchine

Più sotto la ricetta in italiano

Daca nu ati incercat niciodata combinatia asta, trebuie s-o faceti. E ceva....chic de tot. Si bun. 
O gustare usoara, inaintea unei cine de peste. Cum am facut noi.
Reteta am vazut-o la Aurelia si am pus-o imediat in practica. 

Ingrediente pentru 2 persoane:
100 gr creveti deja curatati
250 gr capsuni
75 gr zucchine mici
lamaie
ulei extravirgin de masline
sare
menta
1 catel de usturoi

Se taie extremitatile zucchinei si apoi cu instrumentul acela cu care se curata cartofii se taie felii foarte subtiri, pe lung. Apoi fiecare felie se taie a julienne, eliminind partea centrala, aia cu samburi.
Se pun apoi intr-un castron, se sareaza, in asa fel incat sa piarda din apa pe care o contin.
Intr-o tigaie se pune un fir de ulei ev si un catel de usturoi intreg. Can uleiul sfaraie, se pun crevetii curatati si se lasa pe foc cateva minute, amestecind din cand in cand.
Zucchinele se clatesc, se usuca cu hartie de bucatarie, se pun pe un platou si stoarce deasupra putin suc de lamaie.
Peste baza de zucchine se aseaza capsunile taiate rondele, apoi crevetii scursi de ulei si putina coaja de lamaie rasa.
Se mixeaza cateva foi de menta cu ceva ulei ev si se pune deasupra.
Pofta buna!

 ITALIANO

L'ho vista e il giorno dopo l'ho fatta. Sapevo che mi sarebbe piaciuta tanto!
E' una chiccheria! Servita come antipasto in una cena a base di pesce, come abbiamo fatto noi, oppure come piatto unico.
La ricetta l'ho vista sul blog di Aurelia . 

Ingredienti per 2 persone:
100 gr gamberetti già sgusciati
250 gr fragole
75 gr zucchine piccole, sode
limone
olio extravergine di oliva
sale
menta
1 spicchio d'aglio

Spuntare le zucchine e tagliatele a fette sottili sulla lunghezza, con l'aiuto di un pelaverdure.
Tagliare a julienne le fette ottenute ed eliminare la parte centrale della fetta.
Mettere le zucchine in una ciotola e salarle per far perdere un po' d'acqua.
Mettere un filo d'olio evo in una padella con spicchio d'aglio. Quando l'olio e caldo, mettere i gamberetti e scottarli per qualche minuto, girandoli ogni tanto.
Sciacquare le zucchine, asciugarle con carta da cucina e metterle su un piatto da portata.
Cospargere con del succo di limone appena spremuto.
Adagiare le fragole tagliate a rondelle, i gamberetti, una grattugiata di scorza di limone e irrorare con del olio evo frullato con qualche fogliolina di menta
Buon appetito!


32 commenti:

  1. Caspita Any, veloce più di un fulmine :))
    che brava che sei stata, e poi ti è venuta benissimo!!
    Piaciuta vero?
    Un abbraccio, e bravissima

    Aurelia

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Ciao Aurelia e benvenuta nella mia cucina!
      Mi ha colpito subito, te l'avevo detto che la dovevo assolutamente fare!
      Anche a mio marito è piaciuta tantissimo, quindi e da rifare. Grazie e un abbraccio!

      Elimina
  2. Mmmmm....ma che bontà!!! Ce colorata e. Arata super fain. Clar: de facut ;)

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Ne-a placut foarte mult, e deosebita.
      Merci Diana :)!

      Elimina
  3. Che bel trio primaverile. Le fragole con la feta mi piacciono proprio tanto. Curiosa di scoprirle anche in chiave orto-mare :) Baci, buon we

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Mio marito era un po' scettico. Però...appena l'ha assaggiata...li è piaciuta subito!
      Un abbraccio, buon fine settimana!

      Elimina
  4. Ce combinatie îndrazneata. Oare i-ar place sotului meu?
    Daca eu as putea mînca creveti, sigur mi-ar place combinatia cu capsune!

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Ce super arata. Cu siguranta as gusta.
      te pup si-ti doresc o zi excelenta.

      Elimina
  5. Maya, eu cand i-am zis lui dl.Any ce vreau sa prepar, a cam strambat din nas, sceptic.
    Eu am facut de capul meu, pentru ca pe mine m-a atras numai uitindu-ma la ea, deci am cumparat tot ce-a trebuit, am facut salata si.....i-a placut extrem de mult!

    RispondiElimina
  6. Micule, te servesc cu placere!
    Week-end placut!!!!!

    RispondiElimina
  7. Ce combinatie interesanta, Any!! Nu am mancat niciodata creveti...ar cam fi cazul :D

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Atunci trebuie sa-i incerci macar o data, sa vezi daca-ti plac sau nu :)!

      Elimina
  8. Tu ma trimiti la cumparaturi :), nu am nici creveti , nici capsuni . Combinatie incitanta , ma striga in gura mare .

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Ahahahaha :)))! Dorina, asta va fi cu siguranta una din salatele verii la noi!

      Elimina
  9. Asta e de incercat ! capsuni si creveti,amandoua imi plac asa ca nu vad de ce sa nu fie impreuna!

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Bine-ai venit Panseluto!
      Sper sa-ti placa si impreuna crevetii cu capsunile!

      Elimina
  10. Imi plac teribil combinatiile inedite. Mai mai ca m-as baga la niste creveti dupa cat de interesant suna reteta!

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Si mie la fel si sunt mereu dispusa sa incerc noutati!

      Elimina
  11. Imi place tare mult combinatia asta cu capsuni!Arata tare bine!Un weekend plăcut!

    RispondiElimina
  12. Intr-adevar o combinatie indrazneata dar si foarte reusita!Weekend placut!

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Asa e, e indrazneata, dar merita!
      Multumesc si week-end placut si tie :)!

      Elimina
  13. bellissima e molto originale questa insalata, complimenti Any!!!!

    RispondiElimina
  14. Risposte
    1. Grazie mille Arianna e benvenuta nella mia cucina!
      Verrò a farti visita, a presto!

      Elimina
  15. che idea grandiosa, voglio provarla anche io...

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Ciao Angela, sono contenta tu sia passata di qui :)!
      Quest'insalata è veramente buona!

      Elimina
  16. Acum combinatia asta este cu adevarat interesanta! Nu am mai intilnit-o pina acum

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Eu zic s-o faci, ca sigur o sa-ti placa.
      Eu am refacut-o aseara pentru oaspeti si a avut succes.

      Elimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...