domenica 22 aprile 2012

Rulada umpluta cu pateu de ficatei de pui - Rollo con patè di fegatini di pollo

Più sotto la ricetta in italiano

Am facut un fusion intre rulada lui Lori si pateul lui Lili.
Si bine am facut, a placut la toata lumea.

Ingrediente pentru rulada (pentru o tava de 30 cm x 40 cm):
8 oua 
2 linguri ulei de floarea soarelui
6 linguri faina

un varf de cutit de sare

In primul rand se separa galbenusurile de albusuri.
Galbenusurile se amesteca cu uleiul la mixer, pana ce rezulta o crema deschisa la culoare.
Albusurile se bat spuma, cu un praf de sare.
Se amesteca cele doua compozitii cu o paleta, de jos in sus si se adauga faina cernuta, usor usor.
Se toarna compozitia intr-o tava unsa cu ulei si acoperita cu hartie de copt (tava de la cuptor).
Se da la cuptorul preincalzit la 180 de grade timp de 20 de minute.
Se desprinde usor hartia de pe fundul ruladei.
Pregatim un prosop de bucatarie curat, il udam, il stoarcem bine de tot si il intindem pe masa. Deasupra punem rulada racorita cat de cat, rulam strans.

Ingrediente pentru pateul de ficatei de pui:
750 gr de ficat de pui
2 cepe
100 gr unt
2 - 3 linguri de ulei de masline extravirgin
o cescuta cognac
piper, sare

Ceapa se taie si se pune intr-o tigaie cu uleiul ev, la calit.
Se adauga ficateii curatati, spalati si taiati bucati.
Nu se lasa sa se prajeasca, trebuie doar sa-si schimbe culoarea.
Se adauga cognacul, se mareste flacara si asteptam sa se evapore alcoolul, invartind mereu.
Se sareaza, se pipareaza si se lasa la racit.
Cand s-a racit, se mixeaza. Adaugam untul topit (eu l-am adaugat la temperatura camerei) si amestecam bine din nou.
Se despacheteaza rulada, se umple cu pateu, se niveleza bine pateul pe toata suprafata ruladei.
Se impacheteaza cu grija, cat mai strans, dupa care se inveleste in folie de plastic sau de aluminiu.
Se da la frigider de pe-o zi pe alta.


Pofta buna!

ITALIANO

Ho fatto una fusione tra due ricette: quella di Lori per il guscio e quella di Lili per il patè.
L'accoppiata perfetta!

Ingredienti per il guscio (per una teglia da forno di 30 cm x 40 cm):
8 uova
2 cucchiai di olio di girasole
6 cucchiai di farina
un pizzico di sale

Separare i tuorli dai albumi.
Montare i tuorli con l'olio fino ad ottenere una crema chiara.
Montare a neve gli albumi, con un pizzico di sale.
Mescolare delicatamente i due composti, con un cucchiaio, dal basso verso l'alto.
Unire la farina setacciata, piano piano.
Versare il composto in una teglia da forno unta con olio e tappezzata con la carta forno.
Infornare a 180 gradi per 20 minuti
Prendere uno strofinaccio, bagnarlo, strizzarlo bene e stenderlo sul tavolo.
Allontanare la carta forno dal guscio e stendetelo sullo strofinaccio.
Arrotolare ben stretto.

Ingredienti per il patè:
750 gr fegatini di pollo
2 cipolle
100 gr burro
2 - 3 cucchiai di olio extravergine di oliva
1 tazzina di brandy
sale
pepe

Le cipolle si tagliano e si mettono in una padella a rosolare.
Aggiungere i fegatini puliti, lavati e tagliati a pezzetti.
Fare rosolare non per molto tempo. Devono cambiare colore.
Aggiungere il cognac, alzare la fiamma e aspettare che l'alcool evapori, mescolando spesso.
Salare, pepare.
Lasciare raffreddare.
Quando i fegatini sono freddi si passano al mixer.
Unire il burro sciolto (io l'ho messo a temperatura ambiente), mescolare bene.
Aprire il rotolo e stendere sopra il patè, in maniera uniforme.
Arrotolarlo con cura, ben stretto e avvolgerlo con la carta alluminio o la pellicola.
Mettere in frigo fino al giorno dopo.
Affettare e servire. 
Buon appetito!



6 commenti:

  1. Ce bine arata, iar eu cum sint fan pateu de ficat de pui, sigur as minca vreo jumatate de rulada... Arata, de parca e umpluta cu nutella... Pupici !!!

    RispondiElimina
  2. Ooooo Daniela ce idei imi dai!!!
    Merci Daniela si mie imi place pateul de pui dar si ficateii cu mamaliguta si mujdei :).

    RispondiElimina
  3. Este tare frumoasa rulada.Am facut si eu odata demult.Pup!

    RispondiElimina
  4. Multumesc mult :), eu acum pentru Pasti am facut pentru prima data genul asta de rulade.
    Chiar pot sa zic ca asta e prima mea rulada.

    RispondiElimina
  5. Puteam sa jur ca e rulada cu crema de ciocolata daca nu citeam titlul! Imi place tare mult, asa ca am adaugat la listuta reteta , neaparat o fac cu prima ocazie !

    RispondiElimina
  6. :))) Da, seamana, zici ca-i ciocolata! Ma bucur ca-ti place.

    RispondiElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...